Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Veganprat

Av Ellinor A - 28 maj 2015 19:02

Veganprat!


Vi äter inte så mycket kött hemma. Vi är inte vegeterianer men försöker undvika att äta kött, och tänker även på vad vi köper för kött. Det som är viktigast tycker jag är att man är medveten om vad man äter. Att man vet var köttet kommer från, att man vet att djuret behandlats väl, vilket tyvärr är jättesvårt idag. I programmet säger de "folk har ju ingen aning egentligen", och det tror jag verkligen på. Helst äter jag därför viltkött. Då har ju djuren levt i det fria.


I vilket fall, här om dagen var det en person som sa till mig; "jag tycker inte om att veta vad jag äter för kött, och jag berättar inte det för min son". Anledningen var att hon inte ville ha dåligt samvete, och han skulle äta kött utan att protestera även fast han åt ett djur. MITT I PRICK! Det är EXAKT vad de stora köttproducenterna vill, att vi är ignoranta. Va arg jag blev, på insidan. Producenterna skyller på oss, att vi äter mycket kött för att pressa priserna, men de manipulerar oss så att vi inte ska behöva ta något ansvar alls och därför pressar priserna. Jag skulle bara vilja säga skärp er till de flesta. Är det någon som varit med och slaktat ett djur? Inte jag heller, men jag kan ju tänka mig. Rensa ur tarmar osv, som de pratar om i programmet. Men jag vill inte lägga mig i hur andra människor tänker. Alla har ju en poäng med vad de gör, men ibland undrar jag, förstår inte vissa hur företagen försöker påverka en? Man kanske inte ska äta en hel kossa till middag. Det enda företagen vill är att tjäna pengar. Det enda! Det finns ingen annan tanke bakom det, tyvärr. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor A - 9 januari 2016 13:04

Nala är väldigt rädd för raketer. Väldigt rädd. Speciellt när hon är inomhus. Hon är även rädd för skottlossningar, kul erfarenhet man får av att bo i Hagsätra. I vilket fall firade vi nyår i Nynäshamns kommun i år. Där får man bara skjuta raketer me...

Av Ellinor A - 13 november 2015 18:14

Hemma och pausar från resandet. Snart bär det av till USA där jag ska på nästa konferens, och träffa min värdfamilj som jag bodde hos för 13 år sen! Efter det blir det en låååång paus.   Jag har så blandade känslor av att åka iväg. Samtidigt som ...

Av Ellinor A - 27 oktober 2015 05:44

Det är många skillnader mellan svensk och japansk kultur. Nu när jag varit här ett tag så känns det som om jag kan generalisera lite över vad jag har sett i varadagen. Både om hur samhället fungerar och hur japaner beter sig. - Japaner är väldigt art...

Av Ellinor A - 23 oktober 2015 13:36


Nala fick komma hem från hundpensionatet över helgen  . Önskar bara att jag också var hemma, vad ska jag göra här i Sendai hela helgen lixom??!     ...

Av Ellinor A - 23 oktober 2015 04:06


Jag bloggar visst inte så ofta, hoppsan. Nu är det dessutom mitt i natten i Sverige, men inte för mig, för jag är i Japan. Det är en otrolig fördel att jobba i Japan när hela Sverige sover, då får jag har superdatorerna för mig själv! Dock blir man ä...

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards