Alla inlägg under mars 2014

Av Ellinor A - 30 mars 2014 22:46

Nu har vi börjat renovera nästa rum på tur och idag spacklades alla väggar. Nu är det bara lite slipande kvar och sen kan vi måla!   

Lila och vitt ska det bli :) Vi tittade på massor av tapeter men det fanns faktiskt ingenting som jag ville ha. Det enda som vi kunde tänka oss någolunda var beställningsvaror, så det fick helt enkelt bli färg istället.


Nala fick träna på att äta vofflor från nosen i helgen:


  sorry men visste inte hur jag skulle snurra videon..


Och fint väder är det ju nu, så min planta har börjat blomma!   

 


Av Ellinor A - 27 mars 2014 20:49

Måste bara slänga in ett gott ord om Zalandos. Jag brukar handla där typ 1 gång i halvåret och köper ganska mycket saker som vi då behöver. Alltifrån skjortor som Lu bara ska prova (enligt mig) till skor eller byxor. I vilket fall så köpte jag ett par skor där som gick sönder. Skorna var väldigt dyra så jag skrev och frågade hur jag skulle göra, jag hade trots allt bara haft dem en säsong. Hjälpen jag fick var extremt bra! De verkade ha tydliga riktlinjer för hur de skulle hantera alla typer av problem och gav mig ett par alternativ så jag själv kunde bestämma om jag ville laga skorna eller byta ut dem, eller returnera dem. Helt klart plus i kanten till den snabba servicen, kundservice bemötande och den effektiva organisationen. 


Till skillnad från....


Akademikerförbundet SSR. Herregud alltså. Jag gick med där på nätet utan att tänka efter. Ja, det var väldigt klantigt av mig. Däremot skickade jag ett mail dagen efter och sa att jag inte ville vara med. Ok sa dem och sa till mig att de tog bort mig som medlem. Två månader senare, tre mail då jag tydligt skrivit att jag INTE vill vara medlem hos dem, 5 inbetalningskort, 3 samtal i telefon då ingen svarar, så får jag äntligen maila med en chef. Hon ser mina tidigare mail (som de andra hävdat inte fanns även fast jag bifogat dem i samma mail) och jag kan tydligt se i mailet hur hon suckar över sina anställda, och avslutar mitt medlemskap.

Never again säger jag bara. Bu för förbund man inte kan gå ut ur.



Av Ellinor A - 22 mars 2014 18:35

Jag har nästan bara skrivit om djur på senaste! Nu tillbaks till mig själv.

Lu är i Åre och jag har varit hemma själv sedan i torsdags. Det betyder att jag kan prioritera tiden på vad jag verkligen vill göra. Jag föredrar INTE att laga mat. Därför har jag sedan i torsdags ätit samma grillade kyckling till middag, och den sista biten kommer jag äta idag. Snabbt, lätt och gott. Till den kycklingen har jag ätit vitkål, både stuvad och cole slaw, men idag blir det väl resterna av båda två.

Av Ellinor A - 22 mars 2014 18:26

När vi skaffade Nala tänkte jag att hon skulle följa med mig ut och jogga när hon blev stor. Att hon skulle vara den som får ut mig och håller igång träningen. Kan ju bara säga att så inte är fallet! Visst får hon ut mig, men jogga gillar hon inte att göra speciellt länge. Korta rundor går bra, men helst vill hon ägna sig åt sitt på promenaden (sniffa, leta mat, titta på rådjur, hälsa på andra hundar osv).

Rent genrellt sätt så är faktiskt de hundägare jag träffat ute på mina promenader inte speciellt vältränade. Det är nog en ren lögn att en hund håller en i form. Visst får den en att gå ut, men om man vill träna så är den inte bästa sällskapet.

Av Ellinor A - 18 mars 2014 21:44

Djurnamnen vi valt hos oss lyckas alltid bli lite extra gulliga när vi väl använder dom:

Nala - Nalabjörnen

Pixel - Pixeln

Mini - Minigrisen  


sen har vi ju de vanliga smeknamnen som "g-piggsen", "voffsen", "skrutt" osv


Av Ellinor A - 13 mars 2014 20:57

Mini åt sin frukost igår och gick sen och la sig, för gott   

Hon blev 5 år och 2 månader vår lilla minigris. Nu är Pixel ensam i den stora buren, men verkar ha det ganska bra ändå.

Av Ellinor A - 10 mars 2014 21:05

Tänkte blogga lite framför tvn. Tittar på White Collar, ett ganska bra program faktiskt. Första avsnittet var väääldig bra, men resten har inte riktigt hållit samma standard. I vilket fall, multitasking. Det gjorde jag imorse också då jag lyckades gå på två möten som var samtidigt. Och med gå på menar jag att inte missa någon information som var på något av dem, det betyder även att ett av mötena var väldigt innehållslöst.


De senaste dagarna har jag gjort massa saker av olika sorter. Jag och Lu har kommit igång med renoveringen igen, arbetsrummet är nu färdigt! Så jag fortsatte med att måla om våra arbetsbord. Det är väldigt tacksamt att måla med svart färg, ett lager räcker ju typ!

Av Ellinor A - 5 mars 2014 21:53

Våra marsvin har flyttat hem igen! De har varit på semester hos Maria i ett par månader men nu har de fått tillbaka sin våning på vårt bord.


 

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards