Alla inlägg under februari 2014

Av Ellinor A - 23 februari 2014 16:31

Sitter och försöker planera inför veckans middagar men kommer på mig själv att surfa runt sporadiskt istället hela tiden. Men jag kommer ju inte på nåt!

Just nu står två saker på listan:

Pastagratäng

Korvstroganoff


Kanske ska återuppta uppdraget när jag är hungrig?

Av Ellinor A - 21 februari 2014 20:37

Hämtade Nala på dagis efter jobbet och kom hem till en stökig lägenhet. Eftersom bilen inte har fått ett nytt däck ännu, och ett byte inte är planerat förrens nästa tisdag, så bygger vi inte så mycket nu vilket inte riktigt kräver samma ordning på sakerna. Tex så har jag flyttat in mina jobbprylar i arbetsrummet som inte är klart ännu. Om ett par helger kommer vi nog komma igång igen, och då kanske det ändå är dags för vårstädning?   

Av Ellinor A - 18 februari 2014 19:07

I helgen blir det kalas, för då firas Martin    En gammal vän jag inte sett sen hans 25 års fest!!! När jag var 16-22isch brukade vi ALLTID hänga, men när han skaffade tjej och jag hittade Lu så blev det inte så mycket mer "häng"   

Det får vi ändra på!!

Dessutom så hade jag ingen digitalkamera under den perioden! Men med inscannade bilder fås ju mer historiekänsla.

 

Av Ellinor A - 18 februari 2014 18:55

utan 30 grader? De senaste två åren har jag tittat på 30 grader i februari i februari. Jag tycker verkligen om den serien! Tempot är perfekt och den visar verkligen hur olika våra öden kan vara!

Av Ellinor A - 14 februari 2014 18:52

Det är otroligt hur jobbkulturen skiljer sig beroende på var man sitter inom samma arbetsplats! Vad jag har förvånats över är också hur en befintlig jobbkultur smittar ner de personer som kommer som nyanställda, eller hur de som inte gillar kulturen flyttar (hej) så att den kan leva vidare.

Mer än så behöver jag egentligen inte säga, utom att jag har det mycket bättre nu! Organisationen och kommunikationen i labbet är verkligen jättebra, jag hoppas det fortsätter såhär! :)

Av Ellinor A - 9 februari 2014 10:06

Igen söndagsångest inför arbetsveckan här inte! På måndag blir det flytt till labbet! :) Jag måste bara tänka till hur den ska gå till praktiskt, vill ju inte tappa min dator på vägen direkt.


Idag ska jag snart iväg till simhallen med min "nisse", ett uttryck min morbror använder om mig.

Av Ellinor A - 6 februari 2014 21:34

Gjorde en rolig karta över mina LinkedInkontakter. Detta ska väl egentligen handla om jobbet, hur man känner olika personer inom ett nätverk osv. Jo visst, jag har ju en enorm släkt så var jag än är tar den över! Det där blåa garnnystat, det är min släkt. Det oranga är KTH, det rosa MISU och det gröna vänner.



För övrigt! Kanske kanske kanske får jag flytta till "labbet"! (Kanske börjar jag också göra experiment??) Det är i vilket fall en bättre arbetsmiljö där eftersom de just byggt om (läs: det är varmt inomhus och det finns bryggkaffe). Sen har jag ju min närmsta kollega där, japanen som hjälpt mig genom olika projekt och som gör experimenten åt mina simuleringar (eller är det tvärt om?). Jag förstår i vilket fall varför pappa litar på sin japanska bil. Han (japanen) har redan planerat att bo nära flygplatsen i Tokyo så att han kan hämta upp mig med bilen när jag kommer (han sa så, men ibland blir det nog kulturkrockar i vår vardag). Nu ska jag bara försöka övertala min andra handledare!

  

Av Ellinor A - 4 februari 2014 19:34



  

Ungefär såhär bitter känner jag mig nu:




Blir så trött på tunnelbanan! Det är ett under att den någon gång har fungerat!

Felmeddelanden på röda linjen idag (som jag har sett)

Tid (ca)

16:20 - ett stopp vid Hornstull, tekniskt fel

16:30 - sjukdomsfall vid T-centralen

17:00 - fel vid Tekniska Högskolan

18:56 & 19:06 - inställda avgångar pga tidigare stopp (vilket??)


Det där sista tog jag från sls hemsida, men seriöst? På detta så har skyltningen inte fungerat vid Högdalen de senaste 24h. Visst, en dag oordning kan man väl räkna med, men det var samma sak i förra veckan. Idag gick jag från Tekniska till gröna linjen för att ens komma iväg, och samma sak då. Förseningar sker ju dessutom varje dag nuförtiden, varje dag!  SUCK

Slutsats: åk pendeltåg om du kan!

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards