Alla inlägg under april 2014

Av Ellinor A - 25 april 2014 22:05

Ung kille pratar i telefon:

- Vi var iväg och köpte barnvagn igår, så där försvann lixom de sista av mina födelsedagspengar   


Snyltar pengar av sina föräldrar eller?

Av Ellinor A - 23 april 2014 22:03

- ha sommarlov nu

- bli klar med min lic nu

- att hela säsong 4 av Game of Thrones ska komma ut på samma gång, att titta på ett avsnitt i taget går ju inte, man vill ju se mer juh

- ha en GoPro kamera! Då skulle jag videoblogga varje dag!   


Jag tycker för övrigt inte att jag kräver så mycket, men ändå tar pengarna slut varje månad   

Men livet är väl till för att levas nu   

Av Ellinor A - 14 april 2014 20:08

Varje år försöker jag hitta produkter som inte finns i affären, och nästa år kommer de ut och så nöter hela svenska folket ut de fina plagg som jag tyckte var så speciella från början. Grejen är att jag tror alla känner igen sig i detta till viss mån, men jag vill ju ha min trend för mig själv, inte dela den med 70 11 andra människor juh.


Några exempel är (har iofs glömt bort årtal);


Jag letade efter dessa färger på linnen året innan jag hittade dem på bikbok;

   


Jag letade efter en skidjacka med neonfärger gömda i den färgen som täckte resten av jackan (och jag hittade en på zalandos!), och nu finns neonfärger på typ alla träningskläder.


De jeans jag köpte idag letade jag efter förra året! De är helt mörkblå, inte jeansblå men mörkblå som andra byxor också kan vara. Hittade de bara på ett par Dieseljeans för killar förra året.


Jag vill just nu ha höga sneakers som verkar oerhört poppis i alla butiker. Jag köpte ett par förra året som jag älskar, men de är inte så robusta som jag hade velat. Men okej, de här höga sneakersarna har nog varit aktuella ett tag, men iaf.

hej

Av Ellinor A - 13 april 2014 12:25

Hej helgen! Hej huvudvärk, hej sängen, hejdå helgen   

Av Ellinor A - 9 april 2014 18:55

Jag skulle vilja kalla mig en person som inte tjatar, vilket antagligen inte alltid stämmer, men mitt mål är att inte tjata på folk. Om jag bjuder in till fest eller försöker förmedla någonting så antar jag att de som vill komma, eller är intresserade av att lyssna gör det. Så tror jag det allmänt är också. Om man själv är intresserad, eller verkligen vill gå på en fest, då gör man ju det. Om man inte vill komma, och gör det ändå, då är man ju faktiskt inte roligt sällskap.

I vilket fall, jag blir förundrad vilket tjat det är på vårt jobb om att gå på vissa seminarier, föreläsningar eller luncher. Påminnelser sänds ut, vissa går och knackar på för att locka med en till ett visst seminarie och till vissa seminarier mutar de tom med att man får lunch där. Hallååå... varför är det så vilktigt att ha människor på ett seminarie som inte vill vara där? Eller som bara kommer för maten?


Om jag går på ett seminarie är det iaf för att jag är intresserad. Då kommer jag inte heller gnälla på ett dåligt seminarie eftersom jag vet att jag valde att gå dit, ingen annan valde åt mig.

Av Ellinor A - 7 april 2014 19:49

Har målat hela nya rummet vitt i helgen! Nu ska det bli ett till varv vitt innan ena väggen blir lila. Helst ska det blir färdigt i helgen :) Lu ska bort på enduroläger så jag slipper honom och kan måla utan att bli störd.

Av Ellinor A - 7 april 2014 08:13

   Jag brukar gilla när det regnar! Jag tror det är en blandning av att jag påminner mig själv om London eller Barcelona i spöregn, och att jag helt enkelt har vant mig att gå ut på en hundpromenad i regn eller att jag behövt cykla i regnet. Det regnar ju faktiskt inte så ofta och om man har rätt kläder så är det väldigt mysigt att gå ute.
 Idag hade jag dock INTE rätt kläder. Trodde inte att det regnade utan att det bara var lite blött på marken.. så jag tog på mig tygskor och glömde regnjackan.



lyx

Av Ellinor A - 5 april 2014 18:08

Den största lyxen är nog att få sova så längre man vill när man vill. På helgerna tar jag typ alltid sovmorgon, men då hinner man inte göra någonting! Och jag vill göra så mycket, plus att jag är en mästare på att skjuta upp saker till helgen. Men helgen är inte oändligt lång!   

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards