Alla inlägg under juni 2014

Av Ellinor A - 11 juni 2014 20:47

Lu och jag har ett excelfokument med vår ekonomi. Idag såg jag att vi bara kunde spendera 1kr till den här månaden, sen hamnar vi på minussidan. I vilket fall skulle jag precis messa det till Lu när jag insåg att vi båda ätit ute på kortet redan  

Får satsa på att få budgeten att gå ihop nästa månad istället   

Av Ellinor A - 10 juni 2014 17:55

Nä, jag tränar inte, jag sprang bara en mil i lördags och simmade 70 längder i morse.

Men det är så det känns. Planerar aldrig att träna och det bara blir när det blir. Så jag blir typ aldrig bättre för att jag alltid börjar om.

MEN, Actic i Högdalen får högt betyg eftersom simhallen har öppet hela sommaren! Och öppnar även samma tid som under terminerna :)

Av Ellinor A - 10 juni 2014 17:47

Är på en föreläsning och föreläsaren fokuserar bara på sig själv. Han försöker koppla hans egna erfarenheter till ämnet men lyckas sådär... Vad jag ser är en självupptagen person som bara vill gotta sig själv i sin framgång.

Av Ellinor A - 7 juni 2014 18:13

är en av de bästa sakerna med sommaren. När jag går in hos Hagis (fruktaffären) köper jag alltid dessa och äter på vägen hem   


 

Av Ellinor A - 3 juni 2014 21:22

Nala löper just nu och är hemma om dagarna så jag och Lu bollar "jobba hemma" tid. De två senaste dagarna har det resulterat i att jag har jobbat ca 6h/dag (jag brukar annars vara duktig när jag jobbar hemma), och imorgon ska jag ut i skärgården men andra doktorander för att leka lekar   

Jag har även gjort min första app under denna hemma tid! Hello world! Detta var väldigt lätt när man följde tutorialen, men svårt när man ska börja skapa eget.

Jag och Lu har målat en vägg vit i vardagsrummet   

Jag har tittat på för många avsnitt av Gossip Girl, har typ fastnat i den serien nu. Allt som finns på Netflix måste man ju se   


När jag har varit påväg hem sådär mitt på dagen från jobbet har jag även stannat i stan och handlat saker som behövts. Jag köpte en väldigt behövlig svart t-shirt på H&M, vilken följdes ner i shoppingkassen av 3 andra linnen, en tröja och en skjorta. Köpte ett par skor på rea, tjitjing! :)


Jag joggade även 2.4 mil igår enligt Runkeeper, jag slog alla mina rekord! Men det var ju inte riktigt sant, appen hade typ blivit knäpp och skapat ett virrvarrspår.


Nä, jobbet får vänta lite till nästa vecka...

Av Ellinor A - 3 juni 2014 21:14

Idag var jag på en föreläsning om stress och här kommer en av många slides som visades:

 


Den beskriver symptom vid stress alltså. Men hallå, jag har typ alltid haft svårt att komma ihåg saker vilket är nog orsaken till att jag har dragits till logikens ämnen i skolan. Min kreativitet är absolut inte på topp, när ska man vara kreativ egentligen? Beslut kan jag väl ta, men jag har alltid varit känslig mot ljud och ljus. Finns det typ ersättning att få om man har dessa symptom fast man inte är speciellt stressad? Eller är jag den sista som upptäcker att jag är stressad? Och när jag blir stressad enligt min mening, kommer jag bli helt panikslagen då?



Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards