Alla inlägg under maj 2014

Av Ellinor A - 20 maj 2014 20:25

Efter ett par inlägg om gnäll kommer ett lite mer konstruktivt inlägg. Jag har upptäckt att jag blir äldre och visare   , och vad det innebär är att man inte alltid ska gå på trevligheten hos människor. Det finns människor som genom att vara trevligt lurar sig in i minsta lilla vrå, och helt plötsligt accepteras allt de säger. Nä, nu mer åren (haha, det låter som om jag är 100 eller nåt), lyssnar jag mer på vad folk faktiskt säger och väljer själv vad jag ska tycka (dock säger jag det inte alltid, men det kommer väl när jag blir ännu äldre).

Av Ellinor A - 20 maj 2014 20:15

Jag avskyr byråkratin på universiteten. Den fungerar aldrig som den ska! Jag fattar verkligen inte varför. Jag har så många olika exempel att ta upp så att det svämmar över, och det är från KI, SU och KTH. Jag fattar inte problemet! Är det så svårt att hålla ordning? Jag gör det UTAN att det är min specifika arbetsuppgift. Om det dessutom är den enda arbetsuppgiften man har; att ha koll på saker, ska man inte vara bra på det då???

Det värsta jag vet är att "folk" (ja, jag klumpar ihop dom) är så jälvla bra på att ljuga när det gäller administrativa saker, så att de får sin rätt i regelverket. Tex så måste jag boka ett rum till mitt seminarie nu, och jag får svaret "det finns inga föreläsningssalar". Nähä? Då har jag mitt seminarie i skogen då?? När min handledare pratar med dem så är detta inte alls fallet (som han antagligen förstod), utan de har inte lagt schemat än, vilket egentligen betyder att ALLA salar är lediga! SUCK puck!


Jag får dessutom känslan av att det blir värre och värre! Dokument som inte stämmer överens, kurser som hokuspokus försvinner etc. Dessutom har universitetsvärlden fungerat på samma sätt i typ 100 år. Kan det verkligen vara så svårt då?


Jag kan väl typ mala på om det här i en evighet, men lite diciplin tack! Lite mindre fikaraster och lite mer struktur. Borde flytta till Tyskland!   

Av Ellinor A - 14 maj 2014 18:49

Jo, jag har ett problem. Min handledare läser aldrig texter jag skickar honom förrens precis innan deadline. Just nu handlar det alltså om licen. Jag hoppas på att få kommentarer imorgon men vem vet, jag kanske inte får de då heller. Den ska lämnas in senast på onsdag. I vilket fall så hanterar jag det här problemet med att jobba jättemycket dagarna innan, vad har jag för val lixom? Just nu handlar det om i helgen. I princip så vet jag att jag måste jobba hela helgen. Grejen är, att kommentarerna jag får från honom är värdefulla, eftersom han vet så mycket mer än mig om ämnet. Dock har jag lust att säga "släng dig i väggen" när han kommer så pass sent med kommentarerna. Jag ser det här som ett problem, men jag blir tvungen att lösa det (genom att jobba stenhårt). Men när jag löser det verkar min handledare tycka att vi inte hade ett problem, och gör det igen. Även fast jag löser problemet betyder ju inte det att det inte existerar! Jag blir bara så otroligt trött! Det är som om jag har att göra med en 3åring  .

Av Ellinor A - 14 maj 2014 18:29

Hade en sjuklingdag igår, då jag bara låg i sängen och snörvlade och på det fick ont i huvet och mådde superilla. Efter att inte ha fått ner nån mat på hela dagen förutom vatten, så kändes det som om jag borde få i mig nånting, så jag frågar Lu efter ett glas saft. Lu säger "men ett glas mjölk kanske är bra", "du kan få oboj i också", och jag svarar "nej jag vill ha saft". Lu kommer sedan hjälpsamt in med ett glas oboj, men det kunde jag ju inte få ner! Suckpuck. Ett par timmar senare fick jag även mitt saftglas.

Av Ellinor A - 12 maj 2014 22:02

Var hemma med Nala idag eftersom jag är förkyld! Suck   

Nala tog en rejäl tuplur på morgonen, medans jag försökte jobba lite tafatt.

För bara några veckor sedan sa jag stolt att jag inte varit förkyld denna säsong.

Godnatt och snörvel!

app

Av Ellinor A - 3 maj 2014 23:15

Av någon anledning kom inte hela rundan med nedan, men bra gick det :)

Har för övrigt hittat till bloggplatsappen, verkar inte superduper. Den gör inte riktigt som förväntat alltid och jag har redan lyckats radera ett inlägg av misstag :(

Kanske blir det fler inlägg med den, kanske inte.

Av Ellinor A - 3 maj 2014 23:12

I brist på annat.

Av Ellinor A - 2 maj 2014 10:52

Planerar redan min nästa Ullared resa! (man hinner med mycket när man jobbar hemifrån :P)

Den kommer gå från Stockholm i oktober och förhoppningsvis blir vi 8 tjejer som åker   

Så mitt käraste google docs heter nu Ullared:

 

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards