Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Vegan

Av Ellinor A - 30 augusti 2014 09:56

Efter att ha sett dokumentären "forks over knives" så har jag och Lu bestämt oss för att byta livsstil och äta som veganer. Vi typ skojade om det innan dokumentären, och efter den så var det självklart (snacka om att bli påverkad!). Efter att ha ätit bättre i en vecka (vi har ju fortfarande massa icke-vegan mat hemma som ska ätas upp, så helt veganskt kan vi ju inte leva om vi inte vill slänga massa mat), får jag för mig att jag har mycket bättre hy. Får väl se hur det håller i sig.

Världens godaste dryck har jag däremot hittat:

 


Har även hittat jordnötssmör utan palmolja, det innehåller alltså bara jordnötter, och sylt utan citronsyra eller andra tillsatser. Så medvetenheten om vad jag äter har helt klart stigit.


Nästa vecka åker jag iväg till Brasilien    Ska försöka hitta gigantiska avokados där jag kan livnära mig på, då kanske jag klarar av att vara vegan även där   


Jag vaknade 8 imorse, eftersom jag går upp 6 varje dag nuförtiden! Sen dess har jag typ inte haft nåt att göra. Snart ska jag iväg med Nala till hundgården. Hoppas på att träffa lite trevliga andra hundar där eftersom det inte finns några som går i vår skog längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor A - 9 januari 2016 13:04

Nala är väldigt rädd för raketer. Väldigt rädd. Speciellt när hon är inomhus. Hon är även rädd för skottlossningar, kul erfarenhet man får av att bo i Hagsätra. I vilket fall firade vi nyår i Nynäshamns kommun i år. Där får man bara skjuta raketer me...

Av Ellinor A - 13 november 2015 18:14

Hemma och pausar från resandet. Snart bär det av till USA där jag ska på nästa konferens, och träffa min värdfamilj som jag bodde hos för 13 år sen! Efter det blir det en låååång paus.   Jag har så blandade känslor av att åka iväg. Samtidigt som ...

Av Ellinor A - 27 oktober 2015 05:44

Det är många skillnader mellan svensk och japansk kultur. Nu när jag varit här ett tag så känns det som om jag kan generalisera lite över vad jag har sett i varadagen. Både om hur samhället fungerar och hur japaner beter sig. - Japaner är väldigt art...

Av Ellinor A - 23 oktober 2015 13:36


Nala fick komma hem från hundpensionatet över helgen  . Önskar bara att jag också var hemma, vad ska jag göra här i Sendai hela helgen lixom??!     ...

Av Ellinor A - 23 oktober 2015 04:06


Jag bloggar visst inte så ofta, hoppsan. Nu är det dessutom mitt i natten i Sverige, men inte för mig, för jag är i Japan. Det är en otrolig fördel att jobba i Japan när hela Sverige sover, då får jag har superdatorerna för mig själv! Dock blir man ä...

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards