Alla inlägg under september 2014

Av Ellinor A - 15 september 2014 12:04

Har spenderat senaste tiden i Brasilien på konferens. Eller inte bara konferens dårå. Jag åkte på en torsdag efter att jag licat dan innan. Det passade väligt bra! Jag hade bokat ett hotell med en pool på taket så där uppe satt jag mestadels av dagarna och solade eller jobbade. Jag gick runt lite på stan men man märker genast att samhället är rätt farligt när man betalar i en lucka på apoteken med skottsäkert glas framför. I vilket fall verkar det ändå som om jag såg det viktigaste i centrala Rio innan jag åkte iväg mot kusten och Copacabana   

Väl framme vid kusten så träffade jag alla andra från KTH som skulle på samma konferens. Hela veckan åt vi god mat och drack Caphirinias. Det måste vara den bästa uppfunna drinken på jorden! Det är stark sprit som är väldigt god och man blir inte bakis! Fattar inte hur det går ihop. Under konferensen var den enda missen att vi inte var lediga dagtid. Jag skulle ha lagt en lååång lunch så folk fick chansen att bada i havet som vi tittade ut över, men neej, ända tills solen gick ner skulle vi sitta inne   


Tur att vi hade en helg efter konferensen att ta igen oss på! Nu är det måndag och imorgon åker jag hem.  Idag är jag själv i Rio och min plan är att hänga på stranden! Dock kommer jag nog inte våga bada för då lär ju kläderna vara borta när jag kommer tillbaka. Sen ska jag försöka återställa mig från jetlaggen, min plan är att gå upp supertidigt imorgon, då kanske jag kan sova på planet..

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards