Alla inlägg under augusti 2014

Av Ellinor A - 30 augusti 2014 09:56

Efter att ha sett dokumentären "forks over knives" så har jag och Lu bestämt oss för att byta livsstil och äta som veganer. Vi typ skojade om det innan dokumentären, och efter den så var det självklart (snacka om att bli påverkad!). Efter att ha ätit bättre i en vecka (vi har ju fortfarande massa icke-vegan mat hemma som ska ätas upp, så helt veganskt kan vi ju inte leva om vi inte vill slänga massa mat), får jag för mig att jag har mycket bättre hy. Får väl se hur det håller i sig.

Världens godaste dryck har jag däremot hittat:

 


Har även hittat jordnötssmör utan palmolja, det innehåller alltså bara jordnötter, och sylt utan citronsyra eller andra tillsatser. Så medvetenheten om vad jag äter har helt klart stigit.


Nästa vecka åker jag iväg till Brasilien    Ska försöka hitta gigantiska avokados där jag kan livnära mig på, då kanske jag klarar av att vara vegan även där   


Jag vaknade 8 imorse, eftersom jag går upp 6 varje dag nuförtiden! Sen dess har jag typ inte haft nåt att göra. Snart ska jag iväg med Nala till hundgården. Hoppas på att träffa lite trevliga andra hundar där eftersom det inte finns några som går i vår skog längre.

Av Ellinor A - 11 augusti 2014 21:30

I morse gick jag upp kl 6 och gick/sprang med Nala. Bäst att börja på riktigt nu när jag ska jobba igen! Tydligen var det även lite jobbigt för Nala som sen sov vidare och tassade först in i datorrummet där Lu satt runt 2-3 på eftermiddagen. Tänkte börja varje morgon på det sättet    

Tanken är att Nala ska vara hemma på dagarna nuförtiden. En av oss börjar jobba lite tidigare och en lite senare så vi kan matcha tiderna. I början var jag lite orolig för om det skulle fungera, men då glömde jag att vi har en ganska lat hund. Om hon får en promenad på en timme då hon får skutta och leka så sover hon gärna 8 timmar på det. Vi ska antagligen få lite extra hjälp av en pensionär i området ändå, ska träffa honom på onsdag för att se vem han är   

Jobb · Nala

Presentation


Jag bor ihop med min sambo och vår hund Nala. På dagarna doktorerar jag på KTH inom strömnings-mekanik.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards